tisdag 3 mars 2009

Den här tiden

Livet flyter på. Jag kunde idag se att jag fick VG på alla uppgifter som man kunde få på det under hösten. Härlig känsla. På fredag har vi en del av vår första examination. Det känns spännande. Vi har skrivit en saga och nu ska vi göra ett rörelsepass som bygger på den.

På torsdag har jag min första fältdag, eftersom jag var sjuk förra veckan. Jag var inte alls beredd på att bli dålig, men det var länge sen jag var så sjuk faktiskt. 39,4 i feber och hostar gör jag fortfarande. Jag vill bli av med den, gärna nu.

Nästa vecka ska jag och pappa gå på Kay Pollaks föreläsning i Älmhult. Det ser jag verkligen fram emot. Han har en hel del intressanta tankar. Här följer ett urval.

"Det är jag som väljer mina tankar"

"Jag är inte samma människa idag som jag var igår"

"Jag påverkas av varje tanke jag tänker"

"Jag skapar den jag är med mina tankar"

"All förändring börjar med mig själv"

"Mina tankar är skapande"

"Mina möjligheter att känna frid, glädje och lycka är ett val som jag kan påverka"

Inga kommentarer: