tisdag 12 maj 2009

Skrivpuff 132

Just nu vill jag lära mig en massa om det tematiska arbetssättet. Jag vill kunna sätta ord på mina tankar. Låta allt rinna ner och ut genom fingrarna. Jag vill slippa sitta här, fast i mina tankar som snurrar runt i en oändlig cirkel. Jag vill kunna hitta de där styckena i böckerna som bara känns helt rätt. Jag vill sammanfatta texter på nolltid och låta mina tankar bli en del av dem. Jag vill berätta om det jag gjort och vad jag lärt mig. Men just nu, är tankarna i mitt huvud fler än tusen. Och ju mer jag tänker och försöker strukturera upp, desto fler blir tankarna. Det kryllar av dem, de kryper under min hud. Men ut, de kommer de inte. Jag bara önskar, att jag kunde släppa dem fria. Låta det där omedvetna bli medvetet. Att orden känns precis som de ska. Och det är drama, bild, svenska och musik. Sinnen, aktivitet, idrott och lek i en enda röra. Men är det inte så de ska vara? Att ämnen ska mixas, att sinnen ska stimuleras och att kunskap ska utvecklas genom att utforska. Och nu sitter jag här, still. Orörlig, när allt jag kanske bara borde göra är att röra mig, minnas det jag gjort och hur jag upplevt det. Jag vill lära mig allt det där som behövs för att tankarna ska bli till ord.

(Skriv om något du skulle vilja lära sig.)

1 kommentar:

skimmer sa...

jag tycker denna lilla text på nåt sätt VISAR hur dina tankar snurrar...

låt de flöda.