onsdag 14 maj 2008

Höjdpunkter i livet

Just nu är det roligaste att Fredde klarade uppkörningen för MC i torsdags. GRATTIS, älsklingen! Jag är stolt över dig och glad för din skull. Annat roligt var att min käraste Älskling kom på oväntat besök (naturligt vis på mc:n) på torsdagen och att jag har fått åka motorcykel igen. Det är en rätt härlig känsla, även om det pirrar i magen när det går fort och när man lutar i kurvorna.

Slut på praktiken, även om det känns tråkigt. Det var härliga barn och människor där. Det roligaste sista dagen var att barnen målat bilder och skrivit små texter om mig, om tiden jag varit där och en massa lyckoönskningar till studenten.

Årets första dopp utomhus, dock i pool, togs i söndags hos Freddes mamma. Skönt att svala sig.

Imorgon bär det av till Berlin och Tyskland. Det enda tråkiga med det är att Fredde inte ska med. Det blir jobbigt. Jag saknar dig så mycket. Det är länge till söndag. Riktigt länge. Berlin blir nog intressant. Det ska bli intressant att åka på något museum som är kopplat till förintelsen och de som hände under andra världskriget.

Andra otroligt härliga besked är att jag får MVG i matte C. Jag vet inte riktigt hur det gick till, men tydligen så flöt det på väldigt bra. Härligt jobbat, Betty. Jag är stolt.

Andra betyg som är roliga är att det antagligen blir MVG i alla Marios kurser. Arbetssätt och lärande, arbetsmiljö och säkerhet, fritidskursen och pedagogiskt ledarskap inom lek och idrott.

Studenten börjar närma sig. Om mindre än tre veckor så är skolan slut. 13 år av mitt liv tar slut. 13 år! Det är sjukt, egentligen. Förvisso så ska jag ju fortsätta plugga, men ändå. Det tar ändå slut. Det blir flytt, nya kontakter, nya människor, nya rutiner - början på något nytt, något stort. En sak är säkert. Det blir annorlunda och det blir spännande.

Fredde, du är den som hjälper mig igenom det här och gör mig säker - du är viktigast för mig. Med dig kommer jag fixa det här. Vi ska fixa det tillsammans och det känns underbart. Du ger min kraft!

"En helt ny värld
ifrån ett annan perspektiv
ingen bestämmer här,
var och när
blir glömt högt ovan molnen
En helt ny värld
en plats jag inte visste fanns
men här syns allting klart
så underbart
att va här i en helt ny värld
med dig" Disney

1 kommentar:

Sandra sa...

Du är nog den mest positiva person jag känner och du är underbar! Tack för att du är min vän!
Kramar Sandra