fredag 23 maj 2008

Så enkelt, så enkelt

"Allt bör göras så enkelt som möjligt, men inte enklare." Albert Einstein

Just nu känns allt väldigt enkelt. Allt bara flyter på nu, och skolan det tar snart slut. Den har inte alltid varit lätt, men jag tror jag har gjort den enkel. Saker blir lätta när du visar dem intresse och engagemang. Det blir lättare när jag har inställningen att jag fixar det här, för det vet jag ju att jag gör. Livet blir lätt när jag ser fram emot det.

Utan motstånd kommer vi stå still på samman ställe jämt, och vem vill det?

Det är inte alltid lätt att vara ifrån älsklingen. Det är faktiskt riktigt jobbigt.

För det enda jag vill är att vara så när att jag alltid kan röra vid honom när jag vill. Alltid kan vila min blick på hans kropp. Alltid ha hans hand i min. Ha hans läppar mot min. Alltid höra hans andetag. Hans hjärta.

Inga kommentarer: