tisdag 18 november 2008

Jobb, Kosta, release party, kibox och jobb igen

Jobb på fredagen. Det går ju bra. Jag klarar faktiskt det mesta själv nu. Jag blir mer och mer självständigt, men det är bara roligt.

Fredde kommer till Älmhult på fredagen och så äter vi gott med mamma och pappa. Sen fortsätter kvällen med lite tv och som vanligt somnar jag i soffan. Jag förstår inte det där. Alltid, alltid, varenda gång som somnar jag. Det är ju så himla skönt och enkelt.

Lördagen spenderar vi i Kosta. Så himla roligt. Det enda inköpen blev dock tre ljuslyckor från Mine och en svart assiett från Höganäs. Ja, just det, ett rosa underställströja också. Så blir det när man handlar på outlet, då finns inte alla saker i rätt storlek.

På kvällen åker vi till Glimåkra för att gå på Release party. Min farbror har skrivit en bok, ja, inte själv då, men ändå. Den heter "Hellre rörd än skakad". Jag ser fram emot att få läsa den.

"En god lärares främsta kännetecken är hennes förmåga att se eleven. Jag tror du blir en god lärare" Stefan

En dag vill jag också skriva en bok.

Söndagen blev ett besök på IKEA, enda inköpen en ny potatisskalare och ett ljus. En ny potatisskalar behövs verkligen. Den andra är helkass, I-landsproblem. I andra länder har de antagligen inte ens potatisskalare så var iriterar jag mig på.

Mormor och morfar fick ett besök av mig och Fredde också. Spritleverans. Jag undrar om Fredde och jag får lill-bocken som morfar gjort. Jag hoppas det. Den var himla charmig.

På kvällen ger jag och Fredde mig in i kiboxens värld. Det känns idag. Det var otroligt jobbigt, men det är roligt att skrika på älskling, peppa och peppas och att få träna med honom.

Måndag och tisdag tillbringade jag på Ikano igen. Det går framåt. Snart ska jag få lära mig nya saker. Spännande.

Nu är jag hemma igen.

Jag saknar min Fredde. Du är min älsk.

I natt var första natten utan honom sen flytten till Kristianstad. Det är jobbigt att vara ifrån dig, Fredde. Jag saknar dig så.

Inga kommentarer: