torsdag 28 februari 2008

Tillbaka i vardagen

Så är man hemma igen. Tillbaka i vardagen. Det går alldeles för snabbt att komma tillbaka till gamla rutiner igen. För snabbt. För snabbt. Ibland handlar allt bara om tid. Tid. Tid. Visst är rutiner bra. Det skapar trygghet, men de måste brytas ibland.

Därför är en veckas semster i Åre alldelse utmärkt. Det passar mig perfekt.

Det bästa är att jag fick vara med Fredde, min älskling, hela veckan. Underbart. Underbart.

Det enda som inte var bra hela tiden, var vädret. Men vad kan man göra åt det?

Åre. Fin skidåkning. (Även om jag har åkt min värsta tur ner någonsin. Det är inte kul att bara se tre meter framför sig) Jag kommer ha med många härliga minnen från Åre i alla fall. Alla var kanske inte så kul när det hände, men nu kan man väl skratta åt dem. För vad mer kan man göra? Välja att låta dem förstöra dagen eller ännu värre flera dagar? Nej, tack. Jag gör dem till roliga minnen istället.

Skidvagnen som försvann, vädret som inte alltid vad perfekt, pjäxor som klämmde, bowlning (4 strik och en spärr i rad, sen tog tiden slut och mitt lag vann), badhus (isbastu och isvak), min första offpist åkning (ravinen), första gången på nattåg (3,5 timmar försenat), intressant sällskap (pratglada och mycket skratt) och ett brutet ben (naturligtvis inte så kul)...

Nästa år hoppas jag på Österrike i alla fall. Med Fredde (för det är med dig som jag vill uppleva livet och världen) och de som vill följa med. Men Åre, jag kommer gärna tillbaka.

Det jobbigaste just nu är saknade efter den underbaraste jag vet. Jag vill ha dig nu. Jag vill känna din närhet, din ömhet, din kärlek.

"Ingen människa är lycklig, om hon inte själv tror det" Publilius Syrus

Finn vad som gör dig lycklig. Låt det glädjas dig. Tillåt dig att vara lycklig. Det gör jag.

Njut av livet. Det är underbart.

Inga kommentarer: