tisdag 22 april 2008

Om livet just nu

Idag har jag varit på Klöxhultskolan. Apun går bra. En vecka avklarad. 3 kvar. Det är roligt. Jag trivs bra. Det är ju rätt viktigt eftersom det är lärare jag har tänkt bli.

Idag var också första golfträningen. Vi ska bara få upp tempot lite i gruppen så kommer det funka bra. Jag vill ha skratt och glädje. Jag vill ha fart och människor som vill utvecklas, som vill framåt.

Imorgon ska jag kanske åka till Strömsnäsbruk och hämta min balklänning, eller så ska jag ändra tiden så att mamma kan följa med. Den är så fin. Jag längtar efter den. Prinsessa.

På onsdag ska jag till Samira på ljusparty. Åh, wow. Det ska bli spännande. Innan dess är det idrottsskola 45 min också. På onsdag är det också nationellt prov i svenska. Jag hoppas på ämne "Varför läsa" eller "bokens och läsningens betydelse", men vi får se. Jag ser faktiskt fram emot det. Skriva är alltid roligt. Jag ska försöka kolla över mina "jag kallar de ord" någon kväll snart.

Jag vill hinna måla också. Det är riktigt kul. Jag har hittat lite av min stil nu. Fingarna funkar utmärkt som penslar. Det handlar om känsla. Den sitter in fingarna. Det handlar om känsla i själva tavlan. Den sitter i ditt hjärta.

På torsdag åker Fredde, älskling till Stockholm och på fredag åker jag. Stockholm är roligt. Det var länge sen jag var där, så det ska bli kul. Shopping hoppas jag på, mycket, mycket.

(Fredde och Betty, Betty och Fredde, så ska det alltid vara)

Någon gång innan dess ska jag hinna med att jobba också. På tal om jobb så har jag fått sommar jobb på Glimåkra folkhögskola vecka 27-29 och på banken vecka 24-25 och 30-33.

Och så saknar jag. Hela tiden. Jag saknar honom. Så mycket. Jag saknar Fredde. Han som är mitt allt. Min sol. Mina stjänor. Min livskamrat. Mitt liv.

Det går inte älska mer än vad vi gör, och ändå så älskar jag mer och mer för var dag som går. (Min kärlek till dig är oändlig)

Fredde och Betty = perfektion

Inga kommentarer: