måndag 27 juli 2009

Fulla dagar

Nu sitter jag i Älmhult hos mamma och pappa. Pappa och jag har spelat golf. Jag fattar inte hur vi lyckades spela på fel boll, men där ser man vilka förväntningar man har på sig själv och på andra. Som om det var självklart att min boll var den som låg bättre.

Igår var en riktig slappdag. Underbart och precis vad jag behövde efter två riktigt sena kvällar. Vi hann se två filmer, sova länge och handla och göra blomkålsoppa.

Fredagkväll var vi i Helsingborg på festivalen där. Mitt tåg var sent så först fick jag vänta i 45 minuter i Osby vilket betyder att jag missade tåget som mitt sällskap var på. I Hässleholm fick jag sen vänta minst 45 minuter till. Gud vad tråkigt, inte precis vad jag hade förvänta mig. När vi väl kom dit så lyssnade vi på början och slutet av Miss Li eftersom älskling skulla äta. Men jag tror att jag då fick höra de flesta av de låtar jag kan i alla fal. Senare var det dags för Joddla med Siv och det var rätt bra drag. Skoj faktiskt, även om jag inte kan alla låtar. Jag lär mig snabbt.

Lördagen blev ett besökt hos älsklings pappa och mat. På kvällen hade vi vänner hemma och drack lite av varje. Tävlade i någon snapslek, men jag fick bara ta vinet eftersom jag gissade rätt på första. Tur var väl det eftersom knappt någon nog visste vad de var i de andra glasen. En runda inne till stan hann vi med också.

Inga kommentarer: