tisdag 14 juli 2009

Skrivpuff 195

Jag längtar
till Paris

Där ska vi köpa
långa baguetter
croissanter med choklad
brieost och söta viner

Vi ska så i La Tour d'Eiffel
och se ut över vimlet
av människor
och staden där de bor

Vid Notre-Dame de Paris
minns vi en kärlekshistoria
mellan Esmeralda
och en klockringare

Arc de Triomphe blir
en plats att gömma sig på
och vi har bara
ögon för varann

Musée du Louvre ser vi
Mona-Lisa le sitt magiska leende
en hemlighet
mellan dig och mig

Nära Sacré Coeur
är konstnärerna många
och vi ser dem fånga
verkligheten med penseldrag

När kvällen kommer
vilar vi i skymningsljuset
jag viskar mjuk
Je t'aime

(Dagens tema är förstås: FRANSKT)

2 kommentarer:

Lillemor sa...

Jag gillade den omedelbart, bäst var inledning och slut.

Anonym sa...

Åh, vad kul att prata med någon som gått linjen. Jag har funderat mycket på vad jag ska välja, och är lite rädd för att jag ska välja fel, men tror att alla tvekar lite just nu. Jag ska ju snart bestämma vad jag vill göra med mitt liv. Jag vill jobba med människor, och jag älskar barn. Därför tyckte jag att BF lät bra. Många som tycker att jag ska gå det, det tycker även jag själv.

Vad jobbar du som idag? Hur påverkade de dig?

Kram!