tisdag 28 oktober 2008

4 dagar kvar

Igår fick jag ny motivation när jag var på samtal med min lärare om skrivuppgiften om VFU:n. Det verkade som att hon tyckte att det var bra. Vi pratade om att jag har lätt för att resonera och det är ju sant. Tre års träning på BF. Och när jag gick frågade jag om betyget på uppgiften, och då säger hon att samtalet ska räknas in i bedömningen. Tack och lov, för att jag inte visste om det från början. Samtalet kändes i alla fall väldigt bra.

Idag ska jag lära mig Deweys tankar, om hållbar utveckling och en del estetik.

Och den största anlednigen till att jag verkligen pluggar just nu, är ju för att jag vill bli lärare. En dag kommer det faktiskt att bli verklighet, och då vill jag ha så mycket kunskaper som det bara går med mig.

Jag ska nå mitt mål.

"För att komma till källan måste man simma mot strömmen." Stanislaw Jerzy Lec

Ibland är det svårt, men i slutet värt allt slit.

Inga kommentarer: