fredag 3 oktober 2008

Till mamma o pappa

Idag ska jag åka hem till mamma och pappa. Det blir skoj, jag har bara varit där en halvtimme sen jag flyttade. Så nu ska jag hem och kolla läget. (undrar om bror min har måla hela mitt rum svart och fyllt det med rockaffischer) Det kanske blir ett besök på IKEA:t också. Om vi kan bestämma oss för vad vi ska handla.

Idag var sista dagen på VFU, både roligt och sorligt. Det värsta är att de betyder att det blir mer plugg och tentan närmar sig med stormsteg. Hur klara man av en tenta? Hur bearbetar man så mycket text? Vilket är viktigt?

Just nu försöker jag mest bearbeta praktiken och jobba med en skriflig uppgift om värdegrunden och ledarskap. Men hur skriver man på högskolespråk och hur får man in källor i texten?

Allt faller väl på plast när jag är mogen för det.

Det får jag tro på.

Inga kommentarer: