söndag 19 oktober 2008

Det här är en bra dag

Härliga tider och det är födelsedagskalas.

Mormor, morfar och Olle, mamma, pappa och Olof har varit här idag. Och så hunden förstås.

God mat. Det blev smörgåstårta med en massa räkor på. Mums.

7 sorters kakor bjöds det på också. Härligt, härligt. I love it. Franska våfflor, kärleksmums (så underbart namn), chokladdrömmar, maränger, havreflarn vaniljbullar och chokladstubbe.

Och stackars älskling har ingen mobil, efter att ha tappat den i toaletten. Hmm. Inte så smart faktiskt... men rätt roligt faktiskt.

Jag kom och tänka på en roliga sak också. Häromdagen när jag och Fredde skulle cykla hem från träningen så kommer det en lös hund på väster sida. Matten är kanske 20 meter bakom. Hunden börjar gå mot oss, för att korsa vägen. Jag saktar ner lite, bara lite, och så tänker jag att hunden stannar väl när vi kommer. Men nej, han fortsätter sin väg rätt fram, och då kommer jag. Jag har cyklat på en hund. Matte sa att han inte har något trakfikvett alls, och så är det nog faktiskt.

Snart 19 år levda.

Inga kommentarer: