tisdag 7 oktober 2008

Näktergalen

Visst låter det vackert?

Och det är något jag är en del av, från och med idag. Jag ska bli en mentor för ett barn. Det känns som det kan bli något positivt bland allt det jobbiga som finns just nu.

Det är inte så att jag ångrar att jag börjat plugga till lärare. Det är verkligen vad jag vill, men just nu är det bara så himla mycket som ska göras.

Idag så jag en lapp på skolan om en stresshanteringskurs. Det låter ju underbart. Precis vad jag behöver just nu, mitt i allt kaos. Men så kom jag på att bara finns ett litet problem. Jag har ju inte tid att gå på något kurs för hur ska jag då hinna med allt annat jag måste göra.

Mitt horoskop idag "Du behöver få tid och möjlighet att fokusera på dig och bara dig. Ibland tänker du för mycket på andra."

Det stämmer verkligen. Jag vill bara vara. Jag önskar att jag kunde krypa ner i sängen, bredvid Fredde och bara ligga där i flera veckor.

Jag bara längtar efter att få slappna av. Jag längtar bort här ifrån, till en plats utan alla dessa måsten. Jag längtar efter Fredde.

"Vilja är inget annat än en magisk, stark förmåga att tänka" Fredrich Leopold von Hardenberg

Inga kommentarer: