måndag 1 december 2008

Lite om livet

Hela lördagen ägnades egentligen till städning. Fredde hjälpte sin syster och hennes sambo att flytta till hus, och jag sov till 12. Jag längtar till det blir vår tur att få ett hus. Vad roligt det ska bli.

Men på lördagen kom de flesta från gänget som var i Åre. Det var rätt roligt, och vad de tjafsar med varandra. Några cider blev det till mig och öl till de andra.

Och ja, just det, fredag kvällen jobbade jag på Ikanos julfest hela kvällen. Det var stressigt bitvis och maten var god. Jag fick till och med en massa kött med mig hem. Gott. Och när jag gick av bussen hem, vad mina fötter gjorde ont. Det gick knappt att gå, men inte så konstigt kanske eftersom jag sprungit runt från 5 till 1 på natten utan att sitta en gång.

Idag har jag tränat matte med Freddes llebror. Jag hoppas att han förståd lite mer när han gick här ifrån än när han kom hit.

Och nu börjar tentan närma sig, så egentligen borde jag inte sitta här också skriva, men man måste ju faktisk ta sig tid till annat också. Vetenskap hit och dit, källkritik här och där och så skakar vi om det för att få en härlig blandning.

"Det är bra mycket trevligare att vara två." Nalle Puh

Så sant som det är sagt, och snart får jag vara med dig igen, älskade.

15 månader idag. Jag njuter utav tiden med dig. Du är vackrast.

Inga kommentarer: