torsdag 11 december 2008

Pepparkakor

Snart är det dags för pepparkaksbak, för Fredde och jag har gjort degen idag. På lördag ska de kavlas ut, tryckas ut och bakas. Miniformer köpte jag också, det är så sött med små pepparkakor. Undar om vi kan bygga ett eget pepparkakshus också. Det hade varit fräckt.

Pepparkaksdag är så gott, så vi får se hur mycket som är kvar tills på lördag när den ska stå framme hela fredagen. Det kan ju bli lätt att jag tar ett varv förbi där ibland.

Och som Finus och Pettsson gör sina pepparkakor. Pettson kavlade ut degen och tryckte ut kakor, medan Findus åt upp det som var i mellan. Jag tror jag vill vara katten.

2 kommentarer:

Sandra sa...

jag skulle inte bli förvånad om degen gick ner till halva storleken innan den ska bli pepparkakor...hehe...

God Jul
kram Sandra

Betty sa...

Haha. Det hann det aldrig göra. Stolt. Det blev iaf några kakor till slut.

Kramar