torsdag 14 augusti 2008

1000

1000 sparkonton.

Märkligt? Låt mig förklara.

På jobbet. Klockan är strax efter 9.
Jag och min arbetskamrat var ute och skulle hämta vår avdelnings post. Samtidig så är den som hämtar en banksidans post där ute. I henne låda ligger 6 bruna papperskuvert. Hon känner inte igen dem. Inte vi heller, även om de påminner en del om något som vi får en del dagar.

De här kuverten är märka med texten 1 av 6, 2 av 6 osv... Vi tänker att får ju helt enkelt öppna ett av dem för att se vad de innehåller. Det visar sig att varje kuvert inne håller 200 ansökningar om att öppna ett sparkonto på banken.

I kuvertet ligger också en liten lapp. (Den såg ungefär ut så här).

"Jag heter xxx xxx och jag vill öppna 1000 sparkonton hos er. Det här är ett av de sex kuverten jag har skickat in till er"

Vad är detta för en människa egentligen? Hur orkar man ta sig tid att först skriv ut alla dessa ansökningar? Och sen skriva på dem och skicka in dem?

För mig är det bara mycket mycket märkligt.

Inga kommentarer: