måndag 25 augusti 2008

Nytt liv

Idag måste jag säga att mitt nya liv börjar. Mitt liv i ny stad, ny skola, nya vänner, nya vanor, nya rutiner, nytt hem.

I lördags flyttade jag ihop med Fredde. Sambos. Det låter vuxet, och det är underbart. Det är tur att jag har din nu när jag ska möta livet. Du kan leda mig rätt, och så kan vi tillsammans skapa nya vägar att upptäcka. Jag längtar.

Upprop i skolan idag också. Det känns också bra. Jag har pratat med några, så jag känner mig inte helt ensam. Det kommer bli bra.

Jag är nu medlem i Lärarnas riksförund och Lärarförbundet. Jag har inte förstått skillnaden, men tydligen var det väldigt stor enlig en som jag pratade. Det kommer säkert bli bra iallafall. Det kostade inte allt för mycket heller.

Ikväll är det det "The sparks" på studentkåren. Jag ska dit. Skapa nya kontakter.

"En tanke upprepad i trygghet, tenderar att bli verklighet."

Så min tanke är "Det kommer bli bra, det kommer bli bra".

Inga kommentarer: