onsdag 27 augusti 2008

Introduktion och hjärtan på tråd

Vi började med att få jobba med fråga "Vad gör en god pedagog?". En diskussion, vilken inte var så lätt att vara delaktig i, då vi var en stor grupp. Vi fick se filmsnuttar om personer som är utsedda till att vara riktigt bra pegagoger, bland annat från serien 9A. Det fanns en del skillnader och olika tankar om dessa pedagoger verkligen är bra. Jag tror förvisso att de är det, och att undervisning framför allt handlar om att hitta elevens nivå, och faktiskt börja där. Det handlar också om respekt, att tro på den man vill hjälpa och att skapa en relation som faktiskt bygger på någon form av kärlek. Kärlek till sitt yrke, till det man gör och till de man jobbar med.

Jag har också ägnat en stor del av dagen till leta efter min kurslitteratur. Jag har inte beställt något ännu eftersom jag har försökt hitta begangnade böcker. Det blir mycket billigare då, och det passar mig utmärkt.

Annat som jag gjort idag att jag varit på stan och fixat mitt cykellyse. Nu funkar det i alla fall, även om det hade varit bättre om jag fått hjälp med det i Älmhult. Då kunde det förhoppningsvis gått på garantin, men inte det.

Jag köpte också två blommor, hjärtan på tråd, för mina blomstercheckar som jag fick i studentpresent. Nu ska jag sätta dem i krukorna. Det kommer bli riktigt fint.

Jag väntar på att älskling ska komma hem. Jag längtar efter honom, efter han som gör livet underbar. Kom hem, käraste. Du är allt för mig.

"Du är allt jag drömt om, och nu är du min verklighet"

(Idag är mitt 110 inlägg. Hurra!)

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag hoppas att du trivs med skolan och allt i k-stad? Jag hoppas även att det inte dröjer allt för länge innan vi ses! Kramar Sandra