tisdag 28 juli 2009

Flyga drake

Jag läser just nu Flyga drake. Den är riktigt bra, vill knappt sluta läsa. Men ibland önskar jag att jag bara kunde gå i in i bok, ändra om orden, förändra. Jag blir berör och jag önskar att personerna ska agera annorlunda. Det skulle göra allt mycket enklare, men kanske inte lika spännande. Kanske är det därför, för att stilla nyfikenheten, för att engageras och beröras som jag läser. Som gör att jag plockar upp boken och vänder sida efter sida igen. Jag ska nog lägga mig och läsa lite mer alldeles strax.

1 kommentar:

Unknown sa...

Javisst är det en fantatisk bok. Jag önskar jag hade den oläst, så att jag hade den läsningen framför mig igen. Jag hade boken med mig under en veckas semester i Egypten, den var med mig överallt där, jag läste och läste.Har du läst Tusen strålande solar? Om inte...läs den också.