söndag 19 juli 2009

Riktigt fin helg

Fredagen började med att Sandra och jag tog bussen hit. Vi lagade mat och drack lite allt möjligt. Och ja, det satte sig i alla fall lite i huvudet. Sen tog vi oss in till stan för att se Harry Potter filmen. Och ja, jag tror jag somnade till mer än en gång. Det jag såg var ändå rätt okej, fast jag gillar absolut böckerna bättre. Efter bio blev det ett kort besök på Kungen och en kebab på vägen hem. Klockan 3 år vi pannacottacheesecake och spelade spel. När vi väl somnade öste regnet ner hela natten och det åskade rejält. Jag som hade velat bada på lördag, istället blev det en riktigt slapp morgon och sen en kort runda på stan. Så ja, Sandra och jag hade en riktigt fin kväll och dag tillsammans. Vi måste ses snart igen.

När Sandra åkt tog jag och älsklingen bussen till Åhus. Vi åt mat, snackade och spelade spel. Jag var nog längst ifrån att vinna på Risk. Jag skulle ha 24 områden, och när någon vann hade jag fem länder. Gud, så långt borta jag var och vilket fall jag gjorde. Ett tag hade jag 15, sen blev jag totalt överkörd. Vi spelade kubb också, första gången för i år. Jag och älskling vann alla gånger. En viktig regel är att man måste stå på baslinjen om man ska kasta ner kungen, annars vinner det andra laget. Igår var det jag och älskling som vann på det, riktigt roligt ju. Plump hann vi med att spela också. Och idag har spelandet fortsätt. Både Med andra ord och Sverigespelat har vi hunnit med. Så man kan säga att det har blivit mycket spel i helgen, men det gör inte mig någonting. Jag tycker bara det är väldigt roligt.

Inga kommentarer: