torsdag 14 februari 2008

Lugnt

Idag känns allt mycket lugnare än vad det gjorde igår.

Jag har fått lite mer koll på historian. Jag har skrivit klart det jag kunde göra på projektarbetet. Jag har gjort klart den panerade grytlappen. Pa och grytlappen ska jag lämna imorgon. Då slipper jag det. Det är alltid lika skönt.

Den 2 april (om jag inte minns fel) så ska jag på föreläsning. Mikael Andersson. Armlös, benlös, makalös. Så hette filmen vi såg i skolan idag om honom. Det är helt ofattbart att människor som han klara av allt de som de faktiskt gör. Köra bil, ringa, spela pingis, orientera, leka med sina barn, sortera papper och det är endå bara en liten del av vad han kunde.

Ofattbart. Otroligt. Fascinerande. Fantastiskt.

Det finns människor som klara mer än någon annan tror om dem.
Det finns människor som överträffar allas förväntninar.
Det finns människor som når sina mål och drömmar.

Allt handlar bara om vilja.
Om att bestämma sig.
Och att göra allt för att nå dit man vill.

Det handlar om tankens kraft.
Den kan ta dig oändligt långt.
Den tar dig precis dit du vill.

Inga kommentarer: