onsdag 12 mars 2008

Dagar

Nu har jag inte skrivit på ett tag, men jag tänkte göra idag. Det får inte bli ett måste det här med att blogga. Måsten är aldrig bra. Det handlar om att ha viljan att göra det. Det handlar om glädje och frihet att välja.

Jag måste berätta att vi var och curlade med klassen förra veckan. Det var riktigt kul. Det måste jag göra igen.

I helgen så var Fredde här. Härligt, härligt. Vi var på hockey. Andra gången för mig. Rätt lag vann också. Bilen råkade hamla i diket, men det gick som tur var bra ändå. Både föraren och bilen klarade sig och vi kom hem.

Fredde och jag målade en tavla. Jag tycker den blev fin. Fina färger och mönster. Vi är duktiga, Älskling.

Nu saknar jag dig. Det gör jag alltid när vi är ifrån varandra. Inget blir lika vackert, lika härligt eller lika underbart som det är när vi gör det tillsammans.

Igår träffade jag Sandra. Snart fyller du år, vännen. Något fint ska jag hitta till dig. Det ska jag.

Nu ska jag jobba med projektarbetsredovisningen. En vecka kvar, sen är det borta ur mitt liv. I över ett år har det hängt över mig, tyngt ner mina axlar och nu, snart, ska det ta slut.

"Om du vill uppfylla dina drömmar, måste du vara vaken."

Håll ögonen öppna. Var beredd på att ta in nya kunskaper. Var öppen för nya tankar. Allt kan hjälpa dig på vägen. Tro på det vackra i dina drömmar, så ska du få uppleva det.

Inga kommentarer: