fredag 14 mars 2008

För Guds skull

Teatern vi var och såg på idag. Mycket rolig. Mycket intressanta tankar. Om kärlek. Om att veta vem man är. Om att veta vad man vill. Många symboler och mycket "kritik" mot samhället. Kritik är nog fel ord, men många saker som fick mig att tänka efter hur det verkligen är och hur vi människor fungerar.

Gud flyttar in i lägenheten ovanför Han och Hon, men det finns egentligen inte någon lägenhet där. Finns Gud kanske bara i deras tankar? Hon vill ha uppmärksamhet. Hon lägger sig i. Hon är kirurg. Hon vill att någon ska fråga hur hon mår. Han vill att Hon ska förstå att han älskar henne, men hennes närvaro gör honom stum. Hon vill ha hans kärlek. Hon vill att Han visa henne den.

Jag ogillar när jag glömmer bort många, nästan alla, repliker och händelser. Jag skulle behöva se samma teater två gånger, för att jag ska få med mig så mycket som möjligt. Men här kommer i alla fall två.

Gud, efter att hon skrivit på ett papper för bostadsrättsföreningen
"Du menar att jag har skrivit på ett papper som kommer tvinga mig att flytta till en mindre lägenhet?"

Han till Gud
"Jag antar att min trovärdighet för dig som auktoritär ledare skulle öka om du bar skägg"

Dagen avslutas med afrodans med Friskis. Riktigt kul. Lagom svårt och väldigt svettigt. Träninhsvärk imorgon, men vad gör det? Då vet jag ju att jag jobbat på riktigt.

"Att dansa med fötterna är en sak, men att dansa med hjärtat är en annan."

Inga kommentarer: