måndag 26 januari 2009

Den där träningen

Idag var det väldigt motigt att ta cykeln till friskis, men tur att jag gjorde det. Jag vet ju att det alltid känns så skönt när man är färdig. Det bästa är verkligen de två minuterna av avkoppling i slutet. Då kan jag verkligen njuta. Då känner jag mig duktig.

Ibland gör Sandra mig förvirrad. Hur kan 0=-1 och hur vet man att linjer är parallella eller inte? Men i alla fall, om de inte är de så är det ju inte de och för mig är 0=0 och -1=-1. kommer det nog alltid vara, varför göra det krångligare än vad det är? Det är en himla tur att jag inte läser den matten hon läser. Det gör mig förvirrad. Jag hoppas vi kan träffas snart och det låter det ju som.

"En äkta vän bör hållas med båda händerna." Afrikanskt ordspråk

1 kommentar:

Sandra sa...

Jo du har helt rätt i att 0=-1 inte stämmer. Det jag menade är att ibland så är de meningen att man ska komma fram till denna felaktiga slutsats för att på så sätt få lösningen "lösning saknas". Med andra ord är det ibland rätt att få ett felaktigt värde. (lite förenklat sådär, jag har inte riktigt full koll själv än :P)

Jag hoppas jag inte förvirrade de ännu mer...hehe

Ja de ska bli kul att träffas!!

kramar