torsdag 15 januari 2009

Torsdag

Idag har vi sovit till 12. Slött, men väldigt härligt. Faktiskt. Och sen gjorde vi inte mycket innan Fredde gick till jobbet och Samira kom hit. Vi pratade en massa och sen blev det träningsdags för mig. Jag har gjort paj också. Matberedaren jag fick i julklapp fick komma fram för första gången och nu får den till och med plats i skåpet. Jag vet faktiskt inte om jag gillade pajen eller inte, fast samtidigt vet jag inte hur den skulle varit för att varit bättre.

"Man ska aldrig skämmas för att medge att man har gjort fel, för det betyder att säga att man är klokare idag än man var igår." Abraham Lincoln

Just det. För visst vill vi bli klokare för var dag som går. Det vill i alla fall jag, och på tal om det så har jag precis lagt 1700 kronor på ny kurslitteratur. Och då har jag inte ens köpt alla. De vill nog ruinera oss stackars studenter så att vi inte kan lägga pengar på andra roliga saker, utan bara sitta hemma och plugga. Hmm, eller ja, kanske inte. Dyrt som satan i alla fall och inte bra för ekonomin. Spara spara och spara blir viktigt nu. Vi måste ju ha pengar kvar till Zillertal.

Och böckerna jag har köpt kommer säkert vara väldigt givande och intressanta. Jag hoppas och tror att de är värda pengarna. Det är ju faktiskt det här jag vill göra just nu, läsa min inriktning för att bli lärare.

Inga kommentarer: