fredag 11 december 2009

En bra dag

Idag fick jag ett roligt telefonsamtal, vilket betydde att jag fick vikariera några timmar på förskolan i Viby. Samira var redan där, och hon hjälpte mig att fixa mellanmål och det fungerade bra. Det är alltid spännande att få komma till en ny plats och framför allt till förskolan. Jag har ju inte många direkta erfarenheter av förskolans verksamhet, men tycker ändå att jag har en god grund att stå på i kontakten med barn.

Älskling hade också goda nyheter med sig hem så allt känns just nu bara väldigt skönt.

Imorgon åker jag till Sandra och det ska bli riktigt kul. Nu har det återigen gått för lång tid sen vi sågs. Det blir dansshow och shopping och så klart en massa snack om allt som händer i våra liv.

"Ju mer sand som har runnit genom livets timglas, desto klarare ser vi genom det" Niccolò Machiavelli

Och när tiden går förstår man vilka som verkligen betyder något, som alltid finns kvar.

1 kommentar:

Sandra sa...

Jag kommer alltid finnas kvar! Jag lovar! <3