tisdag 22 december 2009

När det lider mot jul

Idag kommer kära mormor och morfar hit för att hämta mig och alla julklappar. Jag stannar hos dem en stund och hjälper till med lite julförberedelser. Det blir mysigt och skoj att träffa dem igen. Det blir alldeles för sällan.

Innan dess ska jag in till stan för att fixa lillebrors sista julklapp.

Imorgon åker jag tidigt upp till Älmhult, så ska jag hjälpa mamma med hennes julstök. På kvällen kommer älskling och då kan vi börjar julfirandet på riktigt. Jag är överlycklig för att min kärlek vill följa med mig, vara med mig hela julen och pröva de traditioner som vi har. Det är något speciellt och otroligt viktigt för mig. Har man firar jul på samma ställe, på samma sätt i 20 år går det inget att förändra hur som helst.

”Ty julen är härlig för stora och små
är glädje och ljuvaste frid
är klappar och julgran och ringdans också
är lycka oändligen blid
är ljus, alla ögon då stråla som bäst
och stjärnorna tindra som mest
och där ljuset är, där är det jul” Jeanna Oterdahl

1 kommentar:

Sandra sa...

Det låter ju helt underbart!! Jag önskar dig all glädje denna jul och hoppas den blir bra.

Kanske kan vi ses i mellandagarna nån gång?

God jul!! /Sandra