fredag 18 december 2009

Kan det bli bättre?

Igår blev jag väckt 20 i åtta och fick frågan om jag vill vikariera. Det ville jag så klart och på nolltid var jag klarvaken. Det är märkligt när jag vissa dagar, efter att alarmet ringt, bara önskar att jag kunde få ligga kvar i sängen och vara i drömmarnas värld. Idag fick jag också vikariera några timmar och det känns verkligen skönt att de ringer mig. Det är lärorik och ger pengar, kan det bli bättre?

Sista redovisningen innan jul är också avklarade. Jag fick bra kommenterar på min rapport och behöver endast lägga till en kort reflektion kring hur jag förhåller mig till tematiskt didaktik. Så fantastiskt skönt att vara nästan helt klar, kan det bli bättre?

Ikväll ska jag bara göra ingenting, äta tiramisuglass och somna i soffan. Det är precis vad jag behöver, så kan det bli bättre?

Nu börjar julen närma sig. Det är mindre än en vecka till julaftonen och en massa snö. Som jag längtat och önskar att den vill ligga länge. Nu väntar jag spänt på julaftonsdagen. På julen blir jag som ett litet barn igen. I helgen ska vi köpa gran och sätta upp alla tomtarna. Kan livet bli bättre, än vad det är just nu?

Det enda som jag fattas just nu är min älskade älsklingsälskling. Fyra och en halvtimme kvar, sen är hela helgen vår.

Inga kommentarer: