fredag 18 januari 2008

21.00

går tåget till Kärleken. Enkel biljett, tack!. För där vill jag alltid stanna. Älskade, du har visat mig en värld som jag alltid vill stanna i.

Storm ikväll? Ja, vi får väl se. Det är mysigt om strömmen går (en kväll eller så). Jag kan tänka mig att mysfaktorn med värmeljus försvann snabbt för många efter Gudrun.

Svenska idag. Kul, synd bara att vi skulle kommentera en dikt som jag inte riktigt förstod. Jag får se vad resultatet på mina kommentarer blir om några dagar.

Och så snack med gympaläraren. Jag är nöjd, men frågan är om någon annan är det. Det börjar bli en aningen tjatigt nu och svårt att bry sig mer...

På tal om gympa så var jag på F&S också. Duktigt. Missade både igår och på måndag, så det känns bra att jag tränade idag.

Idag så dansades julen (det kan vara så att den bara gick) ut från mitt rum. Nu är det ungefär 48 veckor till nästa då.

"När du tittar på dina båda tassar, behöver du bara bestämma dig för vilken som är den högra, sedan kan du vara säker på att den andra är den vänstra. " Nalle Puh

Visst får han det att låta enkelet? Den där dumma lilla björnnen, men hur var det nu. Höger, vänster, höger, vänster, vänster, höger.

"Har man störtat från regnbågen, så har man varit på regnbågen." Lars Huldén

Så sant, så sant. Men mitt liv, är min regnbåge. Fullt av färger, tankar och känslor. Väljer man att stanna kvar där, så gör man det!. Kom ihåg det. Det finns alltid val, alltid val.

Varför välja att störta, när man kan stanna kvar?

Inga kommentarer: