fredag 25 januari 2008

En tanke

Varje dag förvånas jag över hur mycket jag kan älska dig
(och ändå vet jag att jag kommer älska dig ännu mer imorgon)

Tack för fikan idag, Sandra!
Det är härligt att kunna snacka av sig så som jag kan göra med dig.

"En uppfinnare prövade mängder av saker som inte fungerade. En gång frågade en vän honom, 'Hur hanterar du dina besvikelser, när det inte fungerar?' Uppfinnaren svarade: 'Jag inser bara, att det är lösningen på ett annat problem.'"

Ett problem, en lösning, ett annat sätt. Ett nytt problem och ett annat sätt att tänka, eller en annan idé att testa. Ett problem, en lösning eller en annan. Ett nytt problem, ett test och en lösning. Ett problem, en annan tankenivå och då finner du en lösning.





1 kommentar:

Sandra sa...

Var får du alla citat ifrån? De är ju helt underbara och de stämmer verkligen =)