måndag 21 januari 2008

Helg med Fredde

Hemma igen, efter underbar tid med den finaste som finns (jag hatar och avskyr att behöva lämna dig). Var finns de dagar då vi kan vara tillsammans alla dagar? Jag vill ha dem nu. Men mest av allt vill jag ha dig hos mig, just nu, denna sekund och nästa och nästa och nästa. Sekunder som blir till minut efter minut efter minut. Minter som bli till timmar, till dagar, veckor och år.

Varje dag vill jag dela med dig, min älskade!

Lördagen fick vi massage. Det är rätt skönt ju. Varför gör jag inte det oftar? (pengar, pengar, pengar) En runda på stan blev det också. Är på jakt efter en ny skidjacka, men det blir nog ingen innan Åre. Varför inte? (pengar, pengar, pengar) Jag tycker inte om att allt som är fint ska vara så jävla dyrt... Peakjackan, vill ha, vill ha, vill ha... Middag blev kräftor, paprika och tomater på spett och kycklingvingar.

Söndag. En promenad. Till Friskis, varför finns inte de lokalerna i Älmhult? Mat blev det också, kött med svartpeppar och mimosasallad (eller potatissallad, men gillar man inte lök så gör man inte). Vi satte in foton som jag tagit i en ram, och jag tycker de blev rätt vackert. En maskros, ett lupinblad, en björkstam, en knopp och en hjärtformad blomma.

Ikväll är det golfmöte, utvärdering av förra året och uppstart på 2008. Golfen, nu drar vi igång!

"Optimism är att se varje problem som en möjlighet" Kay Pollak

Rysligt bra. Ta vara på de chanser som kommer. Gör dem till vad du vill att de ska bli. Ser du problem, är det klart det finns. Ser du möjligheter är det ännu självklarare att de finns. Gör dina problem till möjligheter. Problem är endast till för att lösas. De är fulla av lärdom. Inga problem är omöjliga, bara fulla av möjligheter.

Jag vill kalla det för positivt tänkande.

Inga kommentarer: