söndag 27 januari 2008

Prinsessa

Jag har hittat den. Klänningen till balen. Underbar! Mörkrosa, med pärlor över brösten. Den är bara så jag och det måste varit meningen att jag ska ha den. Gråa eller rosa handskar och en rosa väska (den fick jag iallafall med mig hem idag).

På vägen hem så ligger det ett träd över vägen. Vad gör man då? Vi stannade, och samtidigt så blåser två träd omkull precis bredvid bilen. Fy fan va läskigt. Resten av biten fick mamma köra. Handen i Freddes och blicken på de träd som kanske skulle falla.

"Få är de som ser med sina egna ögon och känner med sina egna hjärtan" Albert Einstein

Sant, men jag gör det. Jag tror livet blir lite enklare, lite härligare och lite underbarare då.

Fredde, käraste. Jag njuter av all tid med dig. Jag älskar dig.

Inga kommentarer: