onsdag 30 januari 2008

Det är fortfarande idag

och ibland hinner man med väldigt mycket på en dag.

Dagen började med studiebesök på IKEA. Detta märkliga företag som har sin mittpunkt i Älmhult. Det är faktiskt lite speciellt. Vi skulle i alla fall få information om arbetsmiljön där. Visst verkar det rätt bra, men kontorsjobbet intresserar mig inte. Det som gäller just nu är att plugga till gymnasielärare, svenska och ett ämne till. Matte eller bild är mest intressant. Det hade också varit kul att undervisa på BF. Jag måste ta reda på hur mina lärare blivit lärare.

Jag ringer och väcker Fredde strax innan tio. Jag älskar dig. Jag saknar dig. Jag älskar dig. Jag saknar dig. Jag älskar dig.

Dagen fortsatte med inriktning. Då jobbade jag med texten "Den panerade grytlappen". Hur kan man egenligen döpa en text till det? Vilket märkligt namn, men nu är det ju så att texten verkligen handlar om en grytlapp som blir en wienerschnitzel. Jag har kanske en fjärdedel kvar att göra nu. Efter den så är det bara folkrörelsen och ett prov kvar i den kursen. (Slutet närmar sig)

Lunch, ett samtal med Fredde och matte efter det. Jag fick tillbaka provet, och det blev i alla fall VG. Jag hade gjort en del slarvfel och en del hade jag inte fattat alls. Det jag kunde kunde jag bra i alla fall. Nya kapitelet verkar lätt. Skönt.

Svenska och religon. Jag gjorde inte speciellt mycket på svenska. Jag började skriva lite om "Honey", filmen som jag ska analysera.

Efter skolan så pratade jag med Fredde igen. Jag älskar dig. Jag saknar dig. Jag älskar dig. Jag saknar dig. Jag älskar dig.

Jag jobbat en del med "den panerade grytlappen" i eftermiddag också. Jag funderar fortfarande på hur man kan döpa en text till det?

Nu ska jag träna. Jag tror jag ska linda mina fötter, om jag hinner. Det hade kanske hjälpt lite.

Fredde. Du är det bästa som hänt mig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig.

Inga kommentarer: