tisdag 22 januari 2008

Tisdag

onsdag, torsdag, fredag och med den dagen Älsklingen. Jag saknar dig så otroligt mycket. Din närhet, din ömhet och allt det underbara du ger mig. Det är med dig jag vill vara.

Idag har vi börjat dagen i skolan med att göra en "lek". 4 lag, allihopa ska över till andra sidan, fotsteg på papper. Mitt lag fick väl en 20 stycken, hur svårt var det liksom? De andra hade nog lite mer problem, med ett fotsteg per person, vilket blir typ fyra till laget. Efter ett tag inser vi att de andra lagen kan använda vår väg. Poängen blir då att varför inte dela med sig, utnyttja det som redan finns och att har man mycket av något så sätter man fotavtryck över allt. Överför nu detta i verkliga livet. Låt mitt lag bli USA eller Sverige, och de tre andra lagen blir fattiga länder.

Dagen fortsätter med ledarskapskursen, och min lek kallar jag Lakanleken. Matte blev nästa ämne, och på fredag blir det prov. Torsdagförmiddag får jag tillbringa i mattesalen. Då är det förresten film med skolan. Något med English heter den visst.

Svenska, och vi fick tillbaka läxförhöret från i fredags, och det gick bra. Vg + ja, det godkänt. Jag kände att jag inte gjorde bättre. Några dikter skrev jag också.

Träning ikväll. 19.00. Medelpass. Det blir skönt. Det känns verkligen bra att jag kommit igång med träningen igen, efter uppehållet på 9 månader eller något sånt.

"De flesta människor låter chansen gå ifrån dem, eftersom den är klädd i overall och liknar arbete väldigt mycket." Tomas Edisson

Ja, det är verkligen sant. Utan arbete kommer man ingenstans. Då står man still på samma ställe och trampar, i all fall inte framåt. Kan du se chansen framför sig? Tar du den när den kommer och hälsar på? (den slutar kanske att besöka dig efter ett tag)

Saknad, den känns i hela kroppen.
Längtan, den känns i hjärtat.
Kärlek, den finns i kroppen, i hjärtat, i leenden, i tankar, i själen, i mig.

Fredde, du är med mig överallt.

Inga kommentarer: