onsdag 2 september 2009

Bläckpatroner

Jag har lagt många timmar på att få igång skrivaren. Först köpte jag nya patroner och lämnade in mina gamla. Det känns bra att göra något gott för miljön, återvinna sånt som kan återanvändas. Jag fick i alla fall en ny med mig hem och satte in den. Tror du det funkade? Nej, så lätt var det ju inte. Dessutom såg den väldigt konstig ut, om jag tittade på de gamla jag hade kvar, inte alls lika dan. Jag ringde, fick hjälp, trodde jag. Här insåg jag att jag inte ens kopplat in skrivaren i datorn, men det hjälpte inte så mycket. Jag fick ändå inte ut någon svart färg. Jag ringde igen och provade nästa steg. Killarna som hjälpte mig var väldigt trevliga trots att jag inte längre verkade behöva hjälp med själva patronen, utan mer inställningar på dator. Jag ringde även tillverkare av skrivare, men han verkade inte så glad över att jag köpt patroner som blivit påfyllda. Tillslut fick jag i alla fall cykla ner till butiken för att hämta en ny. Då upptäcks också felet. Den röda plastgrejen på patronen skulle visst plockas bort. Hur skulle jag kunna veta det? Nu funkar den, till och med på första försöket.

Ikväll blir det coue/bosu på Friskis. Jag tror det är bra för min rygg.

Inga kommentarer: