onsdag 30 september 2009

Stockholms dagar

Så har vi kommit hem igen, tillbaka till vardagens rutiner. Helgen var mycket bra, Stockholm var mysigt som vanligt. Söndagen började vi på Kolmården. Det fanns många djur att titta på, och häftigast var rovfågelsshowen. Vi satt nog på de bästa platserna, flera gånger flög fåglarna precis över våra huvud. Lejonen i safariparken var också riktigt nära, precis utanför bilen. På kvällen körde vi upp till Södertälje där vi skulle sova.

Måndagen började vi inne i Stockholms stad, gick runt i affärer, åt och hade det bara väldigt skönt. Framåt sen eftermiddag tog vi tunnelbanan tillbaka till Solna för att ladda inför matchen. Och jag köpte en AIK-tröja som jag hade tillsammans med min halsduk. Jag kan bara säga att det var häftig och härlig stämning på läktaren. Och lyckliga var vi nog alla efter kvällens seger och serieledning som resultat. Tusentals supportrar som lyfter sitt lag, det är ju så det ska vara.

Tisdagen blev bara hemresa, med kort besök i Gränna för att köpa polkagrisar. Inte för att jag har tänkt äta några, så älskling får alla själv. Ett kort besök på A6 hann vi också med. Där var det bara mitt älsk som handlade. Det enda jag har shoppat är strumpor. Lite illa efter en hel dag i Stockholm.

Nu är det dags att låta livet fortsätta.

Inga kommentarer: