onsdag 16 september 2009

Mat

Just nu står en gryta på spisen med kvällens mat. Det ska bli potatis, päron och purjolöksoppa. Spännande, och jag som inte ens gillar lök. Här i är det både gul lök och purjo. Men om det mixas går det bra. Det luktar gott, doften smyger sig ut ur köket och kommer nära mig. Jag är hungrig nu.

Ikväll blir det träning. Jag undrar bara var jag lagt mitt Friskiskort. Det är borta, spårlöst försvunnet. Jag måste leta lite till. Efter det ska jag hem till älsks pappa och se slutet på hockeyn som börjar idag.

Jag hatar den där känslan av att man liksom känner att det finns mycket att göra, men man inte kommer på vad man ska göra. Så där känner jag mig nu. Jag borde plugga, men vet inte var jag ska börja. Fredag och imorgon eftermiddag får bli pluggdagar. Då ska jag verkligen göra det ordentligt och effektivt.

Något litet att tänka på.

"När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig." Nalle Puh

Inga kommentarer: