onsdag 9 september 2009

Skrivpuff 252

Det är tråkigt
att jag inte alls förstår

Och jag som pratar
om människors fria vilja
att ha sin egen rätt
och att finna egen tro

Och ändå vill jag
göra något annat

Jag som alltid trott på
att den enda du kan förändra
är dig själv

Så jag lovar dig
att vi kan klara oss ändå
trots olikheter
så passar vi ihop

Kanske som svart och vitt
eller natt och dag
eller bara för att det är du och jag

För jag vet så väl
att allt det där du gör
är just du

och det är just det jag älskar

Jag har lärt mig
valt en ny väg
aldrig mer att jag sårar dig
för jag vet nu

att jag bara kan
förändra mig

(Skriv om att ha tråkigt)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Stämmer det. Bara förändra sig själv kan man. Bra!

Miss G sa...

ja det är verkligen tråkigt när man inte förstår varann, eller når fram, trots sin goda vilja.

Drumalex sa...

Så är det, men det får inte leda til att man försöker förändra sig till något man inte vill.

Charlotta sa...

och så hoppas man att ens egen förändring ska inspirera den andra till en ansträngning också... Men har det hänt någongång?