torsdag 22 januari 2009

Bild och idrott

Idag skulle alla i basgruppen lägga sig på ett stort papper, mitt på bordet. Så fick de andra i gruppen måla av konturerna på den som låg ner. När alla fem legat och blivit avmålade så var det dags att färglägga. Vår bild fick i nyanser mellan rött och blått. Inget fält skulle vara likt det andra, en riktig utmaning. Men vi lyckades. Resultatet blev fräckt.
Så har idrotten börjat igen. Jag som trodde att det var slut på att bära väskan med gympakläder till skolan. Så fel jag hade. Idag har vi gympat igen, även om det inte är jobbigt utan bara roligt. Det är fascinerande att se vilka små knep det finns och när jag tänker på det så är de små saker som verkligen kan göra skillnad.
Det är precis sånt här jag vill och har längtat efter att få lära mig. Dagen bara försvinner i rasande fart och det är tråkigt eftersom det vi gör är så roligt. Jag vill ju ha så mycket med mig som möjligt, så mycket kunskaper och idéer med till den verkliga undervisningen.
Imorgon är det dags för Nyårsrevyn. En klassiker. Enligt Sandra så kommer en hel det kända ansikten dyka upp och jag längtar efter att få se den tjocka mannen med hunden proppa i sig popcorn. Lasse M dansandes i svart trikå kommer nog också bli roligt, hur skulle det inte kunna vara det?

”Ett gott skratt förlänger livet”

Hur länge ska vi inte leva då? Vi kommer bli odödliga. Livet kommer bli evigt.

Inga kommentarer: