torsdag 1 januari 2009

Hej då, 2008

Och välkommen hit, 2009!

Så tog 2008 slut och saker jag gjorde då som inte hänt innan är
  • varit i Åre
  • tagit studenten (för jag har tagit studenten, för jag har tagit student, fy fan vad jag är bra)
  • varit på hockeymatch? eller var jag det redan 2007?
  • varit i Berlin
  • flyttat hemifrån
  • börjat högskola och allt vad det innebär - första tentan är avklarad
  • har min första julfirande med älskling och allt vad det innebär - pepparkaksbak och granar
  • och nu kommer jag inte på fler saker men det här är kanske de största i alla fall

Och det nya året firades in i trevligt sällskap och förhoppningsvis uppskattad mat. Jag tyckte i alla fall om den.

Förätt
Toast med kräftröra och grönt piff

Huvudrätt
Vitlöks- och basilikamarinerad kyckligfile under smördegstäck
ungssteckta potatishalvor och krämig sås

Efterrätt
Vaniljpannacotta med bär och chokladnät

För mig en lyckad, roligt och trevlig kväll. Tack alla för det.

Nu önskar jag alla ett riktigt gott nytt 2009. Ett år fyllt av magi och under. Ett år då drömmar slår in och blir verklighet.

Inga kommentarer: