fredag 16 januari 2009

Så tog det slut

Så tog AAU10L slut. Första kursen på lärarutbildningen. Det har faktiskt givande, men dagen idag kändes verkligen totalt meningslös. Det hade räckt att de la upp sammanställnigen på FC, så hade de räckt.

Jag hämtade ut min tenta också, full poäng på vetenskapen och 3,5 på källkritiken, vilket kändes lite och jag har känslan av att han missat att läsa sista sidan. Jag ska prata med honom på måndag, även om det egentligen inte spelar någon roll för enligt min räkning har jag ändå vg på tenta. Det känns så härligt.

Hittills, har ju inte fått alla resultat ännu, men så har faktiskt högskolan varit lättare än vad jag trott. Men det är klart, det är verkligen ett helt annat tänk än gymnasiet. Men för varje dag som går, så kommer jag ett steg närmre målet. Att bli lärare.

Och om jag tänker nu, så är det bara en gymnasietid kvar. 3 år. Det kommer gå snabbt. Jag vet inte var hösten tog vägen.

"Om du inte vet var du är på väg, kommer du att hamna någon annanstans." Lewis Carrol

Det bara är så här.

Inga kommentarer: