tisdag 27 januari 2009

Ska vi leka?

Jag glömde helt bort att säga att jag lärde mig 2 arkord på gitarr igår. Ojojoj. Vilken prestation. Vi spelade till slut Tom Dooley. Jag har spelat min första låt på gitarr, vad jag kommer ihåg i alla fall. (Kan ju hända att jag spelade något lätt under högstadiet, men om jag inte kommer ihåg fel så var jag mer intresserad av keyboarden då)

Idag har jag börjar göra en handdocka. Min ska bli ett lejon och det var faktiskt en smart teknik vi använd när vi gjorde huvudet. Man tar och gör huvudformen i lera och sen lägger man gips i ett par lager runt omkring. När gipset torkat skär man upp huvudet och tar helt enkelt ut leran. Sen är det bara att sätta ihop gips delarna med varandra igen, förslagsvis med lite till gips. Jag hann också med att måla huvudet i en fin gulnyans och fläta en svans. Någon dag i veckan ska jag sy kläder till det och sätta på lejonmanen.

Sen är det bara att gå in i leken och fantasins värld. Där är allt möjligt.

”Lek är glädjens redskap” Danskt ordspråk

Och älskling, jag saknar dig. Jag har dig i mina tankar. Du är alltid med mig.

Inga kommentarer: