onsdag 21 januari 2009

Musik och drama

Så nu har vi börjat. Det var en väldigt rolig dag idag. Namnlekar, presentations övningar, röstträning och rörelser till musik. Du hör ju, det bara måste ju vara kul och faktiskt väldigt lärorikt. Och det gör faktiskt att det blir en mycket mer avslappnad stämning i klassen och jag vågar mycket mer. Dessutom ser jag verkligen fram emot att få göra sådana här övningar i skolan, i min klass. Kanske kan de bli möjligheter till det redan under VFU. Det skulle vara skoj. Det är verkligen intressant att känna hur jag efter ett tag inte bryr mig om vad andra tycker om det jag gör, att bara göra, att bara våga släppa taget. Det finns inga krav på prestation. Det är fritt. Musiken är fri. Rörelsen är fri. Bilden är fri. Ordet är fritt. Tanke är fri och känslan är fri. Livet är fritt och det som är fritt är också mitt.

Imorgon blir en ny dag med bild och idrott. Spännande.

Inga kommentarer: