torsdag 12 november 2009

Bra och dålig dag

Idag började dagen rätt dåligt. Klockan sju vaknar jag, som vanligt. Plöslig är jag klarvaken. Jag skulle vara på praktiken för en halv timme sen. Alla torsdagar har min handledare öppningen på fritids och börjar då halv 7, vilket jag också måste göra. Jag har nog aldrig gjort mig i ordning så snabbt. Kvar över 7 var jag på skolan.

Jag fick också jättebra kommentarer från min handledare efter att ha berättat sagan De sju korparna idag. Jag kände mig nöjd, att jag hade eleverna med mig och kunde fånga dem. Att använda rösten och kroppen gör stor skillnad. Min handledare sa att idag var mitt berättande mycket bra, faktiskt det bästa jag gjort. Det gjort mig jätteglad, eftersom hon själv är en mycket bra berättare.

Nu håller jag på att förbereda matteuppgifter för både årskurs ett och två inför nästa vecka. Det är faktiskt riktigt kul. Jag planera lite engelska till måndag också.

Inga kommentarer: