lördag 14 november 2009

Träning

Nu ska jag äntligen träna för första gången den här veckan. Det blir ett core/bosu pass. Det är en ledare som jag inte haft förut så det blir spännande. Jag saknar verkligen träningen, men samtidigt hade jag inte fått ut något av den om jag hade gått tidigare. Då är det väl lika bra att vila och vara hemma, så att jag kan ta i för fullt när jag känner mig bra.

Det här får mig att tänka på ett av mina favoritcitat. Det kanske inte handlar så mycket om Friskis, men stämmer mycket bra in på andra idrotter och saker man vill göra. Om att ta ansvar för att göra allt för att komma dit man vill. Det finns bara en väg och det handlar om att ge hela sin själ, hela sitt hjärta och allt man har för att ta sig dit man vill. Det kan ingen annan göra åt dig.

"Obegåvande människor tror på turen. Begåvade tror på orak och verkan." Ralph Waldo Emerson

Inga kommentarer: