torsdag 19 november 2009

Nytänkandet

Det blev ingen träning idag heller, bara vila. Däremot ska jag och Samira gå en runda om en stund. Jag behöver komma ut och röra på mig. Jag tror jag ska göra några styrkeövningar hemma på vardagsgolvet också. Det blir situps tills magen verkligen inte orkar med.

Idag hade jag halvtidsbedömning på VFU. Jag kan inte ens fatta att redan två veckor gått. Det tråkiga är ju då att det bara är två veckor kvar. Min handledare är verkligen super och kan verkligen sporra mig att fortsätta kämpa och bli ännu bättre. Det jag behöver jobba vidare med är föräldrakontakten och att ensam kunna ha ALLT ansvar för elevgruppen. Det blir en rolig utmaning. Jag upptäckte också att jag behöver visa att jag kan koppla det jag väljer att göra till olika teorier.

Jag har precis bakat en drömrulltårta. Mycket gott och så härligt namn.

"Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka." Albert Einstein

En viktig tanke för oss alla. Nytänkandet är alltid välkommet.

Inga kommentarer: