måndag 30 november 2009

Modighet

Idag hade jag besök på skolan av en av mina lärare på högskolan. Hon kollade på mig när jag hade en lektion om bokstaven U u. Det mesta gick mycket bra. Jag är nöjd och jag tycker så mycket om att vara tillsammans med barnen. De är så härliga och berättar så roliga saker. Att få höra från dramaläraren att jag lyckades fånga barnen med hjälp min röst känns så skönt. Hon är väldigt duktig på det och väldigt dramatisk plus att det är något som jag har tränat mycket på. Just att använda och variera min röst för att förstärka och förtydliga. Att träningen ger resultat känns så skönt att veta. Det är alltid roligt att få positiv kritik och få bekräftat att det man gör är bra. Att det syns att jag är närvarande och trivs med det jag gör. Samtidigt suger jag åt mig alla små tips och råd som en svamp, för jag vill alltid utvecklas och bli bättre.

Dramaläraren sa också att jag är modig, vilket känns roligt att höra. Att jag vågar ge mig ut på marker där jag inte vet vad som kommer ske. Det är kanske inte ett ord jag hade valt för att beskriva mig själv, men när jag tänker på det så stämmer det. Och för mig är det stort att vara modig. Jag tror man måste våga satsa och göra det man tror på. Tillsammans barnen vågar jag verkligen ge mig ut i nya världar.

"Alla människor skulle vara fega om de bara vågade" François de la Rochefoucauld

Inga kommentarer: