onsdag 11 november 2009

Vaccination

Igår tog jag vaccinationen mot svininfluensa. Jag brukar inte vara nervös för sprutor, men igår var jag det faktiskt. När det väl var klart så förstod jag inte varför egentligen, det gjorde inte speciellt ont och gick jättesnabbt. Sjuksköterskan var hur trevlig som helst och fick mig att slappna av och tänka på annat. Jag tror jag varit orolig eftersom jag läst, hört och sett så mycket om den på tv och i tidningar. Det är så många som säger så olika saker, man hör något på ett ställe och nästa dag säger någon något annat. Det gör mig förvirrad. Jag tog i alla fall beslutet att jag ville vaccinera mig, eftersom jag nästan varje dag träffar många människor.

Jag hade tänk träna idag, core/bosu finns ju bara på onsdagar och det är ett riktigt roligt och jobbigt pass. Dessutom har jag inte hunnit med någon annan dag tidigare i veckan och både fredag och lördag är uppbokade med kalas. Men jag har rätt ont i armen, kunde nästan inte sova i natt och kan inte lyfta den över huvudet. Jag blir hemma och tar det lugnt ikväll. Imorgon ska jag verkligen ta mig dit och ge järnet. Undrar om detta blir första veckan sen skolan började då jag inte hinner träna tre gånger?

Inga kommentarer: