tisdag 17 november 2009

En lyckad dag

Vilken skön känsla jag fick idag. Jag hade ansvar under idrotten och det gick riktigt bra. Min handledare var väldigt nöjd och jag tycker att det kändes väldigt bra idag. Det är intressant att tänka över orden - aktivitet, kontroll och kaos. Aktivitet behöver inte betyda kaos eller att man förlorar kontrollen. För mig är det otroligt viktigt att barnen får vara aktiva och delaktiga. Samtidigt så måste jag som lärare ha kontrollen över situationen och veta att eleverna lyssnar på mig när jag vill det. Det är viktigt att vara tydlig och säker i sin ledarroll. Jag utvecklas ständigt, behöver reflektera över min lärarroll och se min utveckling.

Det kändes extra bra idag, eftersom igår hade jag en mindre lyckad dag. Det var många olika delar och moment som var bra, men de passade inte riktigt ihop igår. Kanske berodde min osäkerhet igår på att lektionen var på engelska. Nu har jag i alla fall haft min första lektion på engelska, så nu kan det bara gå bättre.

Nu blir det veckans första träning och sen en runda till Maxi.

Inga kommentarer: