onsdag 25 mars 2009

Ansvar

Nu kom jag precis hem från föräldramötet på skolan. Mitt första. Jag behövde inte säga så mycket, men det känns ovant att stå framför ett gäng med vuxna människor, föräldrar. På vägen hem stannade jag vid dammen och gav gammalt bröd till änderna.

Vi var på utflykt i Bockeboda. Det var skönt i vårvädret, men samtigt kyligt. Igår plockade jag in en bit av våren. Jag la krokusknoppar i mineljusstakarna och de slog ut nästan direkt. Snödropparna ställde jag i en vas. Det ser så mysigt ut. Jag skulle vilja ha ett par kvistar videkissar också, men jag vet inte riktigt hur de ser ut innan de slår ut.

Jag har gjort kärleksmums. De har ett så vackert namn. Ikväll när Älskling kommer hem kan vi äta dem tillsammans och njuta av en smak av kärlek.

Idag är jag en aning irriterad över människor som faktiskt inte bara kan ta sitt ansvar för något de gjort. Jag orkar inte lägga mer tid på det här och ändå måste jag.

"Vi blir inte bara ansvariga för det vi gör, utan också för det vi inte gör." Molière

Är det svårt att förstå?

Inga kommentarer: